Η αμφιλεγόμενη δίαιτα Ατκινς, που ευνοείται από πολλές διασημότητες, μπορεί να είναι εξίσου ασφαλές και αποτελεσματικό ως χαμηλών θερμίδων για απώλεια βάρους σχέδια, λένε οι ερευνητές.
Οι άνθρωποι σε δίαιτα Atkins επιτρέπονται απεριόριστες ποσότητες των πρωτεϊνών και των λιπών, αλλά πρέπει να περιορίσουν την κατανάλωση υδατανθράκων.
Ορισμένοι ειδικοί ανησυχούν ότι, αν αυτό οδηγεί σε βραχυπρόθεσμη απώλεια βάρους, η δίαιτα Atkins δεν είναι ισορροπημένη, και μπορεί να οδηγήσει σε μακροχρόνια βλάβη των νεφρών σε ορισμένες.
Αμερικανοί ερευνητές ψάχνουν σε 63 παχύσαρκους άνδρες και γυναίκες ηλικίας 44 που ζύγιζαν κατά μέσο όρο £ 216.
Χωρίστηκαν σε δύο ομάδες? Εκείνα του δίαιτα Atkins κλήθηκαν να ακολουθήσουν το σχέδιο της δίαιτας, ενώ εκείνοι με τη συμβατική ομάδα είπαν να τρώμε μια διατροφή του 60% υδατάνθρακες, 25% λίπος και 15% πρωτεΐνη.
Οι άνδρες περιορίζεται σε 1500 σε 1800 θερμίδες την ημέρα, και οι γυναίκες από το 1200 έως 1500.
Οι φωτογραφίες αξιολογήθηκαν από μια διαιτολόγο μετά από τρεις, έξι και 12 μήνες.
Στα αρχικά στάδια, εκείνες που αφορούν τη δίαιτα Atkins έχασαν το διπλάσιο βάρος από αυτούς σχετικά με το συμβατικό πρόγραμμα φαγητού.
Σε τρεις μήνες, η ομάδα Atkins είχε χάσει κατά μέσο όρο κατά 17,6 λίρες, σε σύγκριση με το μέσο όρο του 8,3 κιλά σε άλλη ομάδα.
Μετά από έξι μήνες, είχαν χάσει κατά μέσο όρο σε σύγκριση με £ 21,2 έως 11,5.
Δεν παρατηρήθηκαν ανεπιθύμητες ενέργειες
Μετά από ένα χρόνο, η διαφορά μεταξύ των δύο ομάδων ήταν πιο περιορισμένο.
Η ομάδα Atkins είχε χάσει κατά μέσο όρο σε σύγκριση με £ 15,9 σε 9,7 κιλά σε μια άλλη ομάδα - αλλά οι ερευνητές λένε ότι ο αριθμός αυτός δεν είναι στατιστικά σημαντική και σχεδόν οι μισοί από τους συμμετέχοντες είχαν πέσει από τη μελέτη από το σημείο αυτό.
Όμως, εκείνες που αφορούν τη δίαιτα Atkins είχε δει μια πολύ μεγαλύτερη αύξηση των επιπέδων της HDL τους ή «καλή» χοληστερόλη.
Θεωρούν επίσης μεγαλύτερη πτώση των επιπέδων των τριγλυκεριδίων - ένα είδος λιπαρού οξέος που βρίσκεται στο αίμα.
Ο καθηγητής Gary Foster του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια, ο οποίος ασχολήθηκε με τη μελέτη, δήλωσε: «Ευρέως συνιστά χαμηλή σε υδατάνθρακες προσεγγίσεις μπορεί να είναι πρόωρο, αλλά οι αρχικές διαπιστώσεις μας δείχνουν ότι οι δίαιτες μπορεί να μην έχει τις αρνητικές επιπτώσεις που είχαν προβλεφθεί.
«Το πραγματικό ζήτημα είναι κατά πόσον οι χαμηλές σε υδατάνθρακες προσεγγίσεις βοηθήσει τους ασθενείς να διατηρήσουν την απώλεια βάρους τους καλύτερα από τις συμβατικές προσεγγίσεις.
"Θα είναι επίσης σημαντικό να καθοριστεί αν τα αποτελέσματα της δίαιτας στην χοληστερόλη είναι η ίδια κατά τη διάρκεια της συντήρησης βάρους, όπως είναι αυτοί βρίσκονται κατά τη διάρκεια απώλειας βάρους."
Μια δεύτερη μελέτη με 130 ασθενείς που διεξάγονται από ερευνητές στο VA Medical Center στη Φιλαδέλφεια, βρέθηκε χαμηλή σε υδατάνθρακες διατροφή συνδέεται με μεγαλύτερη απώλεια βάρους και μείωση στα τριγλυκερίδια και τη βελτίωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη σε σύγκριση με μια διατροφή χαμηλή σε λιπαρά.
Γρήγορη απώλεια βάρους
Catherine Collins, του Βρετανικού Συνδέσμου Διαιτολόγων είπε ότι η πρώτη φάση της δίαιτας Atkins που εμπλέκονται αποκόπτοντας σχεδόν όλους τους υδατάνθρακες - dieters μπορούν να φάνε όχι περισσότερο από 20 γραμμάρια την ημέρα που πρέπει να έρθει με τη μορφή σαλάτα και άλλα λαχανικά.
Δεν φρούτα, ψωμί, ζυμαρικά, δημητριακά ή τα αμυλούχα λαχανικά επιτρέπονται κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Είπε αυτό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα σώματα δίαιτα »θα χρησιμοποιεί ενέργεια από υδατάνθρακες, αποθηκεύεται ως γλυκογόνο στο ήπαρ και στους μυς, πράγμα που σημαίνει άνθρωποι έχασαν βάρος γρήγορα.
Οι Atkins dieters αργότερα επιτρέπεται να εισάγουν μικρές ποσότητες υδατανθράκων, αλλά η κ. Collins, δήλωσε: ". Εάν οι άνθρωποι ξέρουν ότι πρόκειται να ελεγχθεί, θα μπορούσαν να πάνε πίσω σε αυτήν την πιο έντονη δίαιτα έτσι θα μπορούσαν να χάσουν βάρος γρήγορα"
Αλλά είπε ότι το εύρημα για την HDL χοληστερόλη ήταν ενδιαφέρουσα.
Και πρόσθεσε: «Εκ πρώτης όψεως, αυτή η μελέτη προτείνει η δίαιτα Atkins δεν είναι τόσο άσχημα, αλλά περισσότερη έρευνα είναι ασφαλώς απαραίτητη."
Η έρευνα δημοσιεύεται στο New England Journal of Medicine.
Πηγή: www.news.bbc.co.uk
Δημοτικότητα: [2% ? ]
Σχετικές θέσεις:




















































